V Slovenijo prihaja novo marketinško orodje- »Groupon« za produkte

18/01/2011 § Komentiraj

Večina marketingarjev pozna podjetje Groupon in njegov uspešen poslovni model, potrošniki pa zavoljo ugodnih cen, ki jih ponujajo, bolj poznamo njegove slovenske izpeljanke. Groupon, kot marketinško orodje, zagotavlja, da kar najširša množica potrošnikov preizkusi storitve, kot so restavracije, masaže, frizerske in podobne storitve. Diskontna cena (vsaj 50% nižja od vsakodnevne) pritegne potrošnika, ki preizkusi storitev in če je z izkušnjo zadovoljen postane mogoče celo lojalen kupec. Opisani model, ki je alternativa predvsem oglaševanju, je v tujini izjemno uspešen.

Če torej koncept uspešno deluje na področju storitev, a bi se ga dalo uporabiti tudi pri izdelkih za široko potrošnjo? Izkušnje iz tujine in nekajmesečni premislek pravijo, da se odgovor nagiba v »da, seveda, z majhnimi modifikacijami« smer.

In ravno zato sva se dva entuziansta odločila slovenskemu potrošniku ponuditi prvo tryvertising trgovino testiRaj, ki bo potrošniku omogočila, ne samo cenejši, ampak brezplačen preizkus novih izdelkov.

Tryvertising trgovina- trgovina v kateri potrošnik ne plačuje z denarjem

Tryvertising trgovina je fizičen prostor v obliki trgovine v katerem se potrošniki seznanimo z izdelki (največkrat gre za novosti), ki jih preizkusimo kar v trgovini ali pa kasneje doma. Vseeno pa to ni prava klasična trgovina saj izdelkov v njej ne plačamo z denarjem.

Japonski, oziroma azijski potrošniki, so imeli prvi priložnost preizkusiti vse prednosti modela, kasneje pa še ameriški (California in Brazilija) in evropski.

prvo tryvertising trgovino so odprli v tokiju

testiRaj je za izdelke tisto, kar je Groupon za storitve- katere izdelke lahko preizkusim?

V testiRaj bo potrošnik lahko preizkušal tako FMCG izdelke (takoimenovani »fast moving consumer goods«), oziroma po slovensko izdelke za široko potrošnjo (hrana, pijača, kozmetika, izdelki za dom, izdelki za domače ljubljenčke), kot tudi elektronske naprave (mobilna, zabavna elektronika).

simbolična slika izdelkov, ki se jih bomo trudili ponuditi potrošniku

Kaj je tryvertising?

Tryvertising je skovanka besed »try« ter »advertising«, »poskusiti« in »oglaševati«, kar bi v prevodu pomenilo »oglaševanje preko poskušanja«.

Kot se že nekako da razbrati iz prevoda je tryvertising marketinški koncept pri katerem se potrošnik seznani z izdelkom tako, da ga poskusi. To mu omogoča, da se za nakup odloči na osnovi lastne izkušnje in ne na osnovi oglaševalskega sporočila.

tryvertising ni samo preizkušanje okusa hrane, tryvertising ima številne pojavne oblike

Preizkus izdelka potrošniku omogoči blagovna znamka

Potrošnik lahko torej preizkuša izdelke zastonj. Kdo mu pa to omogoči in s kakšnim namenom? Kako so torej v zgodbo vpletena podjetja, oziroma blagovne znamke (BZ)?

Če smo v vlogi vodje marketinga, brand managerja, produktnega vodje-marketingarja se nenehno soočamo vprašanji, kot so »kako naj naš izdelek pritegne pozornost v času, ko je vse več promocij in reklam?« … »kako naj prepričamo potrošnika, da preizkusi naš izdelek?« … »kako naj pridobimo čimveč povratnih informacij o našem izdelku od potrošnika?« … »kako lahko pomagamo potrošniku sedaj v času slabe ekonomije?« … »a je okus primeren« … »kaj pa cena?« … “pa embalaža?”

Recimo, da sta problema »preizkus izdelka« in »povratna informacija potencialnega kupca« dovolj pereča, da se ju lotim. Raziščem orodja in pristope, ki so mi na voljo in se odločim preizkusiti nov marketinški koncept testiRaj. Sedaj moram samo še zagotoviti potrebno število izdelkov ter jih dati na voljo v trgovino testiRaj.

In tukaj potem pridemo  do sorodnosti z Groupon-om: nizka cena (pravzaprav € 0) pritegne potrošnika, ki moj izdelek preizkusi in če je zadovoljen z izkušnjo se odloči postati občasen ali lojalen kupec. Torej, podobno dodano vrednost, kot jo zgoraj opisani koncept Groupon ima  za storitve, lahko ima testiRaj za izdelke.

marketinški izumi bogatijo tudi besednjak, pri nas bo izraze še treba prevesti

Ključna razlika med Groupon in testiRaj- povratne informacije o izdelkih

Prava vrednost koncepta testiRaj ni samo oglaševanje s preizkusom, ampak povratne informacije. Namreč, v zameno za preiskus izdelka potrošnik izpolni kratko spletno anketo o izdelku. Potrošnik tako preizkus plača s svojim mnenjem, ki ga dobi blagovna znamka v zameno za izdelek.

Gre za dogovor med blagovno znamko in potrošnikom o izmenjavi nečesa, kar oba potrebujeta- potrošnik izdelek, BZ pa povratne informacije.

poslovne in marketinške odločitve ne smejo temeljiti na lastnih domnevah- potrošnika je treba vprašati

Kaj torej lahko testiRaj stori zame, brand managerja, produktnega vodjo, marketinškega vodjo?

S tem, ko zagotavlja prvi preizkus izdelka omogoča učinkovito razdeljevanje izdelkov oz. vzorcev- potrošnik sam izbere in se odloči izdelek preizkusiti.

Če gledamo potem še naprej iz vidika promocije, testiRaj ponudi še dodano vrednost, ki jo običajne promocije in degustacije ne nudijo. Povratno informacijo namreč, s katero potrošnik »plača« izdelek, BZ pa dobi odgovore na zastavljena vprašanja: testiRaj je primeren za testiranje novega okusa ali embalaže obstoječih izdelkov ali v celoti za testiranje novih izdelkov na trgu.

testiRaj se pa lahko izkoristi tudi, kot komunikacijski kanal pred lansiranjem ali kot podporo oglaševalski kampanji v času lansiranja.

pepsi je na lastni koži izkusil pomembnost raziskav in povratnih informacij potrošnikov

Malo za šalo, malo zares: “če bi Pepsi vedel za našo trgovino bi mu prihranili večino od $35 milijonov porabljenih za novo embalažo, ki jo je kmalu spet zamenjala stara.

Sem odgovoren za produkte in bi rad izvedel več o storitvi v Sloveniji

Ekipa testiRaj bo seveda vesela vsakega interesa, saj trenutno zelo aktivno dela na spisku produktov in naročnikov preden se trgovina odpre, kar bi se pa naj zgodilo kmalu, predvidoma marca letošnje leto.

Trenutno si lahko na naši spletni strani ogledate kratko predstavitev po kateri nas lahko povabite tudi na klepet info@testiraj.eu.. V kratkem bo na voljo tudi predstavitvena animacija ter seveda fejsbook profil za potrošnike … zato se nas splača spremljati.

Spremljajte nas lahko na LinkedIn 

“V živo” pa na Twitterju 

In kdo so posamezniki, ki se trudijo potrošniku ponuditi tako nobel reč, kot so zastonj izdelki?

Idejna mama, evangelistka in frontmenca projekta je Irena, partner in pametovalec na projektu pa so moja malenkost.

Za kvaliteto povratnih informacij bo skrbela Petra iz Semantia-e, za vse kar se pa bo lepega in dobrega dogajalo na naši spletni strani pa bodo krivi Matej in Mare in Boštjan iz Kreatorij-a.

Ključni pa boste seveda Vi naročniki, blagovne znamke in seveda potrošniki.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading V Slovenijo prihaja novo marketinško orodje- »Groupon« za produkte at biznis strategije ideje marketing.

meta

%d bloggers like this: