Kaj marketing NI- oziroma naj ne bi bil

18/11/2010 § Komentiraj

Nekaj dni nazaj berem na spletu oglas v katerem slovensko podjetje išče vodjo marketinga (če se prav spomnim je bilo iz tehnološkega sektorja). Ker sem na vizitkah videl že obilo kreativnih nazivov, me je zanimal opis delovnega mesta ter potrebne kvalifikacije kandidatov. Po tem se najbolje vidi kaj si podjetje pod imenom marketing predstavlja.

Prvi dve točki sta bili zelo generični, od vsega ostalega pisanja naprej pa me je kar malo zbodlo pri srcu. Vodilni motiv opisa dela je bila namreč priprava besedil in člankov, oblikovanje oglasnih sporočil ter vzdrževanje spletnih strani, na področju izkušenj pa so med drugim bile zahtevane izkušnje na področju grafičnega oblikovanja in kreativnost pri pisanju besedil.

Sam si marketinga ne predstavljam samo, kot pisanje člankov (pa kakorkoli kreativno že je) in oblikovanje spletnih strani.

A hitreje, kot kaj marketing je, se da na osnovi primera zgoraj, napisati kaj marketing NI. Kaj torej marketing NI (oziroma naj ne bi bil)?

Marketing ni samo oglaševanje in PR.

Oboje spada med marketinške komunikacije, ki v večini organizacij še vedno predstavljajo največji del marketinškega proračuna. To je tudi najverjetnejši razlog zakaj marketinške komunikacije dostikrat kar enačimo z marketingom.

In kakšna je potem razlika med marketinškimi komunikacijami in marketingom? Za prikaz razlike med konceptoma si bom dovolil zlorabiti (zlorabiti zato, ker originalno govori o nečem drugem) rek David Meerman Scott-a, ki na lep ilustrativen način ponazori razliko: »You can buy attention (advertising), You can beg for attention from the media (PR), You can bug people one at a time to get attention (sales), or or you can earn attention by creating something interesting and valuable«. Original sicer govori o razliki med klasično marketinško komunikacijo in “novo” komunikacijo, ki jo omogočajo socialni mediji.

V prevodu bi to pomenilo nekaj kot- če nočemo izgubiti enormno energije (in seveda denarja) samo za to, da nas kupci opazijo in začnejo razmišljati o našem produktu, moramo strmeti k cilju “ustvariti” tak produkt, ki ga trg potrebuje. Za kar pa moramo trg izjemno dobro razumeti. In to razumevanje trga je bližje temu kar bi naj bil cilj marketinškega principa. Gre torej bolj za to kaj komunicirati in ne samo komuniciranje.

Marketing ni nadomestek prodaje

To kar gospod Peter Drucker pravi je bolj iluzija “The aim of marketing is to make selling superfluous. The aim of marketing is to know and understand the customer so well that the product or service fits him and sells itself.”.

Najboljši primer je kar podjetje o katerem pravijo, da ima enega najboljših marketingov. Glede na to, da je Apple eden največjih maloprodajalcev na njujorški peti aveniji in hkrati največji prodajalec glasbe v U.S., se še kako dobro zaveda kako pomembni so prodajni kanali pa naj imamo še tako dober in unikaten produkt.

Si je pa gospoda Druckerja treba vzeti k srcu, izjavo pa natisniti, uokviriti ter obesiti v pisarni na steno- da nas občasno spomni k čemu naj strmimo.

Marketing ni samo podpora prodaji.

Večina prodajalcev ima faktorje uspešnosti definirane tako, da je vsak dan dan boja za prihodek podjetja. Posledično so prodajne aktivnosti nujno bolj taktične narave- ko moraš doseči zastavljeno prodajno kvoto od katere je odvisna še tvoja plača, ti “strateško dolgoročno” razmišljanje še na misel ne pride. Prodaja je tako naravnana bolj kratkoročno, nasprotno pa bi moralo biti bistvo marketinškega pristopa zagotoviti tudi dolgoročno uspešnost.

Druga razlika je v tem, da prodaja bolje pozna potrebe posameznega naročnika, stranke, marketing bi pa moral bolje poznati potrebe širšega segmenta naročnikov ali le-tega pomagal definirati.

Marketinške organizacije zato naj ne bodo predvsem v službi pospeševanja prodaje, ampak naj tudi aktivno soustvarjajo tisto kar bo šlo v prodajne kanale.

Seveda je še več reči, kaj marketing ni. Pomebno pa se mi je zdelo izpostaviti dve področji zgoraj:

  • Marketing  NI samo komunikacija tega kar počnemo
  • Marketing NE sme biti samo v službi prodajne organizacije
Advertisements

Tagged: , ,

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

What’s this?

You are currently reading Kaj marketing NI- oziroma naj ne bi bil at biznis strategije ideje marketing.

meta

%d bloggers like this: